Rabu, 7 Disember 2011

kaSihmu ibU hinGGa akHir hanyatku...

ibu..terima kasih kerna sudi melahirkn aku ke dunia ini...
ibu..terima kasih kerna sudi merawatku dari kecil hingga besar...
ibu..terima kasih kerna telah memberikan kepadaku kasih sayangmu...
ku tahu...bukan mudah untuk mu mengandungkanku selama 9bulan 10 hari...pelbagai cabaran serta dugaan yang telah kau lalui..
siang malammu tidak lena tidur...
pagimu penuh dengan pekerjaan...malammu pernuh kerisauan...
ibu..ketahuilah...aku sangat bangga akan kehebatanmu....
kau snggup berjuang demi memastikan aku bisa melihat dunia ini...kau bertarung nyawa,berkorban tenaga,bermandi peluh...bagi melahirkanku ke dunia ini...
meskipun sakit & derita..kau teruskan juga....sampaikan akhirnya...aku lahir ke dunia ini...
ku tahu...telah bnyak darahmu mengalir....telah bnyak tenagamu habis...telah bnyak air mata mu keluar...telah banyak jeritanmu terdgar...telah banyak usha mu....namum kamu tetaap jua berjuang demi anak ini lahir....terima kasih atas pengorbananmu ibuku....
ibu...tidak terkata pabila saat aku melihat wajahmu...wajah yang pucat kerna bnyak kehilangan darah sewaktu melahirkan ku...
wajah yang keletihan..namun kau tetap senyum padaku....ya...cantiknya kau ibuku...
wajahmu bersih...lirik matamu mempersonakan hatiku...
walaupun ku tidak mngerti apa yang kau ucapkan...aku hanya  membisu dan masih menatap wajahmu....
habis wajahmu..ku tatap wajah ayahku...
ya dialah insan yang telah membenihkan aku ke dalam rahim ibuku...
dialah jua insan yang bergelar ayah kepadaku....sungguh gembira ku lihat wajahnya...
ceria..&bahagia...
ya..indahnya hidup ini dilengkapi keluarga bahagia...
terima kasih ayah ibu....
ku tahu...selahirnya aku...kau telah memasang hajat kepadaku...
agar aku menjadi insan yang berguna,taat kpda ibu bapa,menjadi org yang berjaya dalam hidup,membantu ibu bpa sesudah berjaya...menjga nama baik keluarga,mnjga tingkah laku...mnjaga diri...mnjaga maruah dri,agama,bngsa...sentias ingt akan maha pencipta..
itulah hajat & harapan ibu bapaku....
ku dengar,ku fahami,ku lakukan ia...
moge2 aku sentiasa pada landasanmu yaa allah...
ibu,ayah...moga suatu hari nanti,pabila ku telah berjaya...akan ku balas segala jasamu...membantu kala termampu..memjga jika masih diberi kesmpatan,menyangimu sebagaimana kau mengasihiku...
ibu,ayah..walaupun nanti jika kita sudah tidak bersama..aku tetap sayang & berterima kasih atas segala2nya yang telah kau berikan kepadaku....aku tidak terdaya & termampu untuk balas itu semua dgan wang ringgit...kerna pergOrbanan mu tdak bisa tErbayar...hanyalah dgn iringan doa kUdus anak mu ini yang bIsa ku hulurkan....
ayah..walaupun kita sudah tidak bErsua..berlainan dUnia,aku msih tidak mampu melupakan ksih & syangmu...wjah mu sering bermain di mindaku...kata2mu seriNg ku dengari,tawamu sering ku bayangi...aku pasrah....aku sedar..kita bErbeza...tetapi..kEtahuilah...doa anakmu ini tIdak pernah putUs untkmu....hanYa itu yaNg tErmampu ku huLurkan sbgai pErtOlongan bUat mu aYah.....
moge suatu hari nanti kita akn bErsua juga di alam sana....
terima kasih untuk segalanya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan