Rabu, 7 Disember 2011

sEjenak Lalu...

sejanak lalu...lantas ku terfikir
mengapakah aku sering mempersiakan hidop ini??
bertapa banyaknye waktu ku persiakan & membiarkan ia berlalu tanpa melakukan apa2..
sedangkan sebentar tadi baru ku terdengar khabar kematian warga kampung ku...
yaa..jika allah ingin mengambil nyawa kita..bila2 sahaja...
lantas ku menyesal apa yang telah berlaku...
bertapa ruginya aku....
di usia mudaku
aku masih terkapai2 mencari kasih illahi...
bertapa jahilnya dri ini...
bertapa kerdilnya dri ini..
ya allah...
berkanlah kpdaku taufiq dan hidayahmu....
agar aku bisa membetulkan kesilapan diri ini.....
ku tahu..aku banyak membazilkan waktuku...
aku buntu & keiru...
tidak tahu mahu melakukan apa2...
namun aku bersyukur padamu tuhan...
msih memberikan kpdaku nyawa dan nafas...
terima kasih atas peringatan ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan